Menü
Visszahívás kérése

Komplex művészetterápia az Arborban



Ha nehéz a gimi, nagy a nyomás;
Ha nehéz a felnőttekkel, de már a barátokkal is;
Ha 11. – 12. –es vagy és már az érettségi gondolata „szorongat”;
Sőt lehet, hogy már „tudni kéne”, hogy gimi után hogyan tovább;
És lehet, hogy mindettől fáradt vagy, talán testi panaszaid is vannak;
Nehéz elaludni este, és felkelni dél-előtt :)…. és minderről nehéz beszélni….


Szóval, ha bármelyik mondat, vagy tán több is passzol rád, akkor gyere erőt gyűjteni az Arborba, kortárs művészetterápiára!



Ami kell: hogy legyenek kedvenc filmjeid, történeteid, hogy beszélhessünk róluk, és általuk rólad a csoportban.
Ami NEM kell: előzetes rajztudás, rajztehetség. A rajzod minél spontánabb, annál jobb!


Amit tapasztalhatsz:
a csoporttól támogatást, meghallgatást, új nézőpontokat a saját céljaideléréséhez, és a belső erőd gyarapodását a kihívásokkal valószembenézéshez. Ha érettségiző vagy, a tanév kezdetétől elkísérünk afontos dátumig.
Amit NEM tapasztalhatsz: bántást, csúfolást, kiközösítést, elvárásokat és „megnevelést”.

 

 

Mit kell még tudnom a művészetterápia tanfolyamról? Művészetterápia Budapest városában, elérhető közelségben!

 

Kezdés: 2019. október 18-a péntek, 2x12 alkalom, péntekenként 3-6h-ig, v 4-7h-ig.
Létszám: a csoport max 7 fős. A csoport zárt, de félévente az első két alkalommal kipróbálható.
Csoportvezető: a csoport vezetője Törzsök-Connolly Éva komplex művészetterapeuta,pedagógiai terapeuta, aki közel tíz éve dolgozik serdülőkkel egyéni éscsoportos formában.
A foglalkozás díja: 8000Ft/ alkalom (mely tartalmazza az eszközök díját)
Jelentkezés: 2019. 09.18-ig: +36 30 447 7073, info@arborek.hu

 

Várunk szeretettel!

 

Mi is a művészetterápia pontosan?

Talán mindenki ismer a környezetében, vagy akár saját családjában olyan gyermeket, akinek szinte bilincs van a nyelvén. Arra viszont felfigyeltünk már, hogy szokott-e rajzolgatni, és ha igen, akkor mi is körvonalazódik azon a papír fecnin? Nagyon gyakran a gyermekek rajzok készítésével mesélik el és szemléltetik velünk a bennük zajló eseményeket. Az ember is először képekben gondolkodik, és csak ezután önti szavakba mondanivalóját, csak úgy, mint a művészetterápia során: a gondolataink közvetlenül alkotásokban fejeződnek ki, a szavakba öntés kényszere nélkül. Törje meg a csendet a művészetterápia segítségével!

 

művészetterápia gyerekeknek

 

Ha egy gyermeket leültetünk egy papírlappal és pár színes ceruzával, automatikusan kiválasztja a neki tetsző színeket és önállóan rajzolni, alkotni kezd. Nem véletlenül a képzőművészet vált a művészetterápia alapkövévé, hiszen már az óvodában is nagy hangsúlyt fektetnek a kreativitás fejlesztésére a rajzoláson, festésen, gyurmázáson stb. keresztül, hiszen a gyermekek ilyen módon tapasztalják meg először az önkifejezés vizuális formáját, és hamarabb is tudják magukat kifejezni, mint verbálisan. Ezzel ellentétben az általános iskolában vagy a gimnáziumban már a kötelező heti 1 rajzórán kívül nem igazán van lehetőségük továbbfejleszteni ezt a kreatív vonalat. Ha közelebbről megszemléljük a dolgot, rájövünk, hogy a különböző művészetek az egész életünket végig követik: a serdülők vagy a felnőttek ugyanúgy hajlamosak rajzolgatni, firkálni kedvtelésből, unalmukban, vagy akár feszültségük levezetésének érdekében, még akkor is, ha nem állnak szoros kapcsolatban e művészeti ággal.

 

Mindenkinek van egy mumusa, és Te vajon le mered rajzolni a tiédet?

A mindennapokban olyan stresszhelyzetekkel, konfliktushelyzetekkel és időnként rémálomként gyötrő emlékekkel találhatjuk magunkat szembe, amik pillanatok alatt kibillenthetnek a lelki egyensúlyunkból, de részesei lehetünk akár nem várt krízishelyzeteknek is, amik után sokkal nehezebben tudunk visszabotorkálni az optimális lelki békénkhez. A szorongás azonban sokszor álruhában suhan végig és némán öleli körbe mindennapjainkat, ha csak a háttérből figyelve is, de folyamatosan lesben áll lelkünk zugaiban megbújva. Így tehát a negatív, visszahúzó energiák mindig ott lapulnak a fejünkben: kérdés, hogy képesek vagyunk-e ezeket háttérbe szorítani, vagy mint egy félelemmel teletömött bőröndöt, csak húzzuk-vonjuk magunk után, anélkül, hogy egy pillanatra is letennénk?

Különösen igaz lehet ez a serdülő gyerekekre: kamaszkorban a rengeteg változás mellett nagy szorongást okozhat az a kérdés is, hogy a gyermek hogyan alakítsa ki önálló, saját identitását immáron a szülőktől függetlenül. Habár a gondolkodás érettebbé és nyitottabbá válik, ez a változással teli időszak azonban komoly kríziskérdésekkel is járhat, különösen a „Ki vagyok én?” és a „Hol a helyem a világban?” válaszok keresése és a megkérdőjelezett világkép kialakulása, amelyek komolyabb érzelmi viharokat is kiválthatnak. Már nem gyerekek, de még nem is felnőttek: a „két világ” közötti tengődés és a felnőttkor még ismeretlen világa valós félelmeket teremthet a serdülőben, főleg ha „már”, illetve „még” egyik szerepet sem érzi magáénak. Habár idővel ezek spontán is rendeződnek, egy művészetterápiás csoport foglalkozás pozitívan gyorsíthat a folyamaton és mielőbb zöld utat mutathat ebben a zűrzavarban is.


művészetterápiás csoport

Nem köti le semmi figyelmed, vagy csak valami nyomja a vállad? Gyere elhozzánk és hagyd, hogy a művészetterápia segítségével újra önmagadratalálj!


A kamaszokban felgyülemlett feszültségek levezetésének számtalan módja ismert, azonban sokan néha egészen rossz útra keveredhetnek, vagy csak hosszas keresgélés után lelnek rá a legkézenfekvőbb módszerre. Ne fusson gyermekével felesleges köröket, művészetterápia Budapest szívében, elérhető közelségben!

 

Az emberek sokszor azért félnek alkotni, mert azt gondolják, hogy az, amit rajzolnak, az a tehetségtelenségünk fekete-fehér bizonyítéka. De nálunk közel sem a tökéletesség a cél!

Engedd nyugodtan szabadon fantáziád és kerülj közelebb belső világodhoz! Művészetterápia gyerekeknek az Aborban!

Gyermeke nem a legügyesebb a rajzolásban, vagy soha nem fogott még agyagot a kezében? Semmi gond, annál jobb! Aki részt vesz a művészetterápiás csoport foglalkozásunkon, az hamar megtapasztalhatja, hogy itt például az iskolával ellentétben semmi ok nem lesz az összehasonlítgatásra! Sőt, egy szimpla iskolai rajzórával ellentétben, itt nem fogja senki negatív szemmel bírálni a gyermek munkáját, így nem is kell élethű művészi alkotásoknak születniük.

A művészetterápia során felejtsd el a kritizálás fogalmát! A gyerekek automatikusan hozzá vannak szokva ahhoz, hogy ha kicsit is kilógnak a sorból, ügyetlenebbek, mint társaik, vagy nem tudnak olyan gyorsan és tökéletesen teljesíteni, akkor azonnal egy negatívabb osztályzattal „büntetik” majd őket. A művészetterápia gyerekeknek ezzel ellenben egy remek lehetőség önbizalmuk visszanyerésére!

Az emberek azonban első hallásra általában meg szoktak ijedni ettől: „Áh, én nem tudok rajzolni! Nincs tehetségem! – hangzanak el sorban a negatív kifogások, azonban mivel a rajzolás, mint önkifejezési forma már egészen kisgyermekkorunktól kezdve belénk épült, így a művészetterápiás csoport foglalkozások során sem szükséges semmiféle művészi előképzettség.

 

művészetterápia budapest

Ha valaki picit is vonzódik az alkotáshoz, akkor nagyon-nagyon jó hatást eredményezhet egy művészetterápiás csoport. Művészetterápia Budapest városában!

 

Nálunk a gyermekek teljes nyugodtsággal, a saját tempójukban dolgozhatnak remekműveiken, anélkül, hogy bárki tökéletes eredményt várna el tőlük, ez pedig egy egészen új kihívást jelenthet számukra. A művészetterápiás csoport foglalkozásokon nem az lesz a lényeg, hogy tökéletes munkák szülessenek, hanem a gyermek miközben alkot, és kiéli kreatív fantáziáját, meg tudjon nyugodni. Az alkotások esztétikai értéke itt teljesen elhanyagolható, sőt annál jobb, minél egyedibb és változatosabb a megszületett alkotás. Sokkal fontosabb az, hogy a gyermekek végiggondolják, hogy milyen érzéseket kelt bennük például egy kép, amit éppen le fognak festeni, mi jut eszükbe, ha ránéznek. Ezek pedig mind-mind segítenek fejleszteni az érzékeket és az öntudatot.

A foglalkozások során azzal dolgozunk, ami a lelkünkben van: ezeket a megjelenő belső képeket örökítjük meg, úgy, hogy mindeközben bármiféle kényszer és tudatosság nélkül játszunk a formákkal és színekkel.

 

Ha nem megy szavakkal, meséld el rajzokkal!

A művészetterápia tulajdonképpen egy non-verbális terápia: a hétköznapi esetekkel ellentétben, itt nem arról van szó, hogy elmegyünk egy terapeutához, majd a kényelmes székében helyet foglalva átbeszéljük a világ dolgait, hanem sokkal inkább a jobb agyféltekével, azaz a tudatalattinkkal együtt dolgozva, a lelkünk mélyéről próbáljuk meg felhozni azokat a dolgokat, amelyeket már nem tudunk tudatosan kezelni.

A művészetterápia bizonyítottan alkalmazható abban az esetben is, ha akár akaratunkból, akár akaratunktól függetlenül képtelen vagyunk szavakba önteni érzéseinket vagy gondolatainkat, így ezek könnyedén kifejeződhetnek az alkotó folyamat során, ha szimbolikusan megéljük azokat. Később ezeknek a szimbólumoknak a felismerése és értelmezése válik az egyik kulcsfeladattá a terápia során. Ráadásképpen ezeket az elkészült alkotásokat időről-időre újra elő lehet venni és összehasonlítani korábbi munkáinkkal, és az, hogy a gyermek egy idő elteltével hogyan értelmezi újra saját művét, döntő jelentőségű lehet, hiszen nem a mű változott meg valójában, hanem maga az alkotó.

 

Ha a művészetterápiát receptre lehetne írni… avagy hogyan segíthet egy marék színes ceruza gyermekünk szorongásainak csökkentésében?

A kreatív, alkotó folyamat eredményesen csökkentheti a legapróbb szorongásoktól kezdve még a legfélelmetesebb gondolatokat is, teljesen mindegy, hogy iskolai gondokról, önértékelési nehézségekről vagy bármilyen lelki problémáról legyen is szó. A művészetterápiás foglalkozások során akár rajzolunk, festünk, gyurmázunk vagy agyagozunk, a tinédzser gyermekünk számára mindenképpen kulcsfontosságú kompetenciákat fejleszthetünk velük.

 

művészetterápiás csoport gyerekeknek is

Gyere el hozzánk és találj rá az alkotás igazi örömére! Kiváló művészetterápia Budapest szívében!

 

A művészetterápia során nagy hangsúlyt fektetünk a relaxációra is, melynek során először befogadjunk a lelkünkbe a zenét, a szépirodalmat, vagy egy kellemes beszélgetést, melyek megalapozzák az alkotó folyamatot, és ezzel együtt veszi kezdetét a munka. A rajzok készítése, vagy akár a gyurmázás során a formák kitalálása közben a gyermekek olyan érzéseket, gondolatokat vagy erőket fedezhetnek fel magukban, amelyek eddig végig bennük voltak, csak valamilyen nehezítő tényező miatt nem tudtak felszínre törni, és mélyen megbújtak a tudatalattijukban. Az alkotó munka közben teljesen lemegyünk a lelkünk mélyére és az intuitív gondolkodásunk kerül megmozgatásra.

A különböző alakok, formák, vonalak és színek mind-mind speciális hatással rendelkeznek és segítenek az öngyógyító erők aktivizálásában. A színeknek például relaxáló hatásuk van, a rajzolás fejleszti a figyelmet és segíti a tudatosodást, az akvarell oldja a szorongást, a gyurmázás vagy agyagozás pedig segít legyőzni a felgyülemlett feszültséget.

A művészetterápia gyerekeknek kis létszámú csoportokban zajlik, ami számos előnyt rejt magában: a fent felsoroltakon kívül szocializációra és közösségi érzés fejlesztésére is sor kerül, emellett pedig a gyerekek egyhamar megismerkedhetnek az együtt- vagy egymás mellett alkotás inspiráló érzésével úgy, hogy mindeközben egyedi és hamisítatlan alkotások kerülnek ki a szorgos kezek közül. Az individuum is fejlődik, hiszen a csoporttagok egymás munkáját megvizslatva pozitív visszajelzést adhatnak, ami viszont az önértékelést is erősíti.

A művészetterápia nemcsak a nehézségek leküzdésében segít, de az önismeret és a személyiség fejlesztése mellett az érzelmek stabilizálódásában is. A gyerekek a különböző alkotótevékenységek során örömöt és megnyugvást tapasztalnak, az elkészült alkotásukra tekintve sikerélményt szereznek. Így tehát a művészetterápia során, játékos úton szerezhetjük meg az önmegvalósításhoz szükséges lökéseket.

 

művészetterápiás lényege és haszna

A művészetterápiás csoportok előrehaladásával egyre szabadabbá, spontánabbá válik az önkifejezés, gazdagodnak a színek, alakulnak a formák, ezzel együtt pedig a gátlások, szorongások egyre jobban feloldódnak, hiszen indirekt módon léphetünk kapcsolatba felkavaró érzelmeinkkel.


Az elkészült alkotásaink tükörként funkcionálnak majd. A művészetterápia során olyan kézzel fogható alkotás keletkezik, amelyben önmagunkra ismerhetünk, és aktív kapcsolatba kerülhetnek érzéseinkkel, belső világunkkal. Egy befejezett alkotásra ránézve pedig elmondjuk, hogy milyen érzéseket váltott ki bennünk az elkészült munka. A rajzok és munkák a művészetterápia folyamán folyamatosan szépülnek, épülnek, átalakulnak, színesednek, ezek pedig mind-mind hozzájárulnak a művészetterápia alapelveihez.

 

művészetterápia budapest és vonzáskörzete

 

Ha valakit például teljesen ki tud kapcsolni egy rajzolás, akkor az alkotás közben érzett pozitív hatást mélyen magába zárva idővel felismerheti, hogy akkor is pozitív és jó dolgok történhetnek vele, ha nem agyal túl, és nem próbál meg irányítani mindent: ezt az érzést jó eséllyel pedig soha többet nem fogja majd elfelejteni. Végezetül pedig a művészetterápia egy folyamat, mely segíthet gyermekünknek rájönni abban, hogy valójában az önmagáról, a környezetéről vagy a világról alkotott negatív érzelmei azok, amelyek a lelki egyensúlyához vezető út megtalálását akadályozzák, és nem pedig ő maga.