Menü
Visszahívás kérése

Miért olyan népszerűek a tanulástechnikai módszerek?

2019. szeptember 18
492
Miért olyan népszerűek a tanulástechnikai módszerek?

A szeptember beköszöntével újra becsengettek az iskolába: az első tanítási órára igyekvő fürge lábak tulajdonosai között vannak, akik már rutinos iskolába járók, és kisebb-nagyobb sikerrel, de már belerázódtak az iskolai évekbe, viszont akadnak köztük olyanok is, akik nemrég cserélték le tollra a homokozós játékaikat, és most már egy hatalmas méretű iskolatáska mögül tekintenek vissza szeretett óvodájukra. Szívük lehet várakozással teli, de aggodalmakkal átszőtt is, így ugyanolyan arányban töltheti el őket a félelem a tanulmányaik megkezdése miatt, akárcsak a felsőbb éveseket. A tanulástechnika tréning segítségével nem csak a leghasznosabb tanulástechnika praktikákkal fogjuk felvértezni a gyermekeket, de arra is megtanítjuk őket, hogyan kezeljék szorongásaikat és hozzák ki magukból a legtöbbet.

 

Tudta, hogy gyermeke lehet nem is rossz tanuló, hanem inkább csak szorong? Milyen esetekben javasolt a tanulástechnikai tanfolyam elvégzése?


Gyakori jelenség, hogy két ugyanolyan korú gyermek tanulmányi sikereit összevetve a szülő azt látja, hogy az egyik gyermek még hírből sem ismeri a magántanár fogalmát, mégis mindig színötösre vizsgázik, a másik pedig még a folyamatos tanulás és gyakorlás ellenére is nagyon küzd egy jobb jegyért. El sem tudnánk képzelni, hogy hány gyermek szorong éjszakánként azon, hogy a szülei – egy 8 órás munka után is – az időt nem sajnálva, vele együtt tanultak a másnapi dolgozatra, vagy hagytak ott egy vagyont a különórákon, ám olykor ennek ellenére sem születik meg a várt eredmény. A frusztráció legtöbbször abból fakad, hogy a gyermek sem érti, hogy ennyi ráfordítással miért nem tud olyan jó dolgozatokat megírni, mint azaz osztálytársa, aki csak átnézte az anyagot. Tovább ront a helyzeten, ha a szülőn is azt látja, hogy csalódott az eredményei miatt, sok szülő pedig hibásan csak a felszínt látja: rengeteget foglalkozik gyermekével, sok mindent megtanított neki, de mégsem születnek meg a várt eredmények.

Vajon mi lehet ennek az oka? A közhiedelemmel ellentétben, nincs olyan, hogy valaki „rossz tanuló”, hanem sokkal inkább arról van szó, hogy valakinek egész egyszerűen rossz tanulási stratégiák épültek be és nem tanult meg jól tanulni. Ezen a gondolatmeneten tovább haladva, ha rádöbbenünk arra, hogy a tanulás bizony tanulható, máris sokkal logikusabbnak tűnhet az, hogy ne magukban és ne is gyermekünkben keressük a hibát. Habár vannak veleszületett adottságok, véssük az eszünkbe, hogy minden képesség fejleszthető és nem minden tanulási nehézség mögött húzódik meg tanulási zavar vagy részképesség probléma, így a tanulástechnika fejlesztése egy igen ígéretes módszer már a gyermek jövője szempontjából is.

 

Tanulástechnika gyerekeknek az Arbor Egészségfejlesztő Központban! A tanulástechnika fejlesztése segítségével még a legmakacsabb gyermek is örömét leli majd a tanulásban!

Az első osztályba való bekerülés, mindig mérföldkő egy gyermek életében: az óvodai évek során a gyermekek napjának nagy részét az teszi ki, hogy együtt játszanak, rajzolnak, festenek a cimborákkal, és merőben nagy váltás lehet az, mikor innentől kezdve hosszú órákat kell az iskolapadban tölteniük. Az alsó tagozatban gyakori jelenség, hogy nem megy gördülékenyen az átállás az iskolai évekre, és előfordulhat, hogy a gyermek figyelmét nem köti le a tananyag, hiányos vagy rossz tanulási technika rögzül be neki, sok ijesztő és új tantárggyal találja szembe magát, vagy egész egyszerűen csak nem érzi magát elég bátornak és ügyesnek, és a kudarcélmények eredményeként egy állandósult szorongás bonthatja ki szárnyait.

Eddig kitűnő bizonyítványokat hozott haza a gyermek, de aztán valami egyszer csak megváltozott? A felső tagozat korosztálya az egyik legkényesebb téma. Rengeteg szülő panaszkodik arról, hogy az eddig jól teljesítő gyermekének eredményei még a legnagyobb noszogatás ellenére is hirtelen leromlanak, érdeklődése lankad, és pont a továbbtanulás kapujában, inkább kacsingat az iskolán kívüli világ felé, minthogy otthon a tankönyveket bújná. A gyerekek, ahogy kamaszodnak és elkezd kikristályosodni érdeklődési körük, egyszer csak azon kaphatják magukat, hogy némely tárgy már nem is olyan érdekes számukra, sőt: egészen érdektelenné teszi őket. A felső tagozatosok megnövekedett óraszámai, a teljesítmény kényszer, a kortársakhoz való hasonlítgatás és a továbbtanulással kapcsolatos frusztrációk pedig mind-mind melegágyai a szorongások kialakulásának, ami rohamos teljesítménycsökkenéshez vezethet. Ilyen esetekben már érdemes lehet megfontolni a tanulástechnika tanfolyam lehetőségét.

 

Hogyan fogja jövője szempontjából segíteni gyermekem a tanulástechnikai módszerek elsajátítása?


A tanulástechnika tanfolyam során külön foglalkozunk az alsó-és felső tagozatos gyermekkel, hiszen minden korcsoportban más nehézségek üthetik fel a fejüket. A tanulástechnikai tréning kiváló szakemberek bevonásával ad otthont a legjobb tanulási praktikák és fortélyok elsajátításához. A tanulástechnika tréning alatt megtanítjuk a gyermekeket a hatékonyabb jegyzetelésre, a jól használható jegyzetek készítésére, az anyagok sűrűjéből a lényeg kiszűrésére és, hogy hogyan tegyük élvezhetővé még a legszárazabb szövegek olvasását is.

Teljes vállszélességgel fogunk a gyermekek mellett állni annak érdekében, hogy visszaszerezzék önbizalmukat, motivációjukat, és legfőképpen, hogy higgyenek magukban. A tanulástechnikai tréning elvégzésével a gyermek megtanulja használni fantáziáját, felszínre törhetnek rejtett készségei és a benne szunnyadó, kihasználatlan képességek is. A koncentráció fejlesztő gyakorlatok által megmutatjuk nekik mit tegyenek, ha figyelmük elkalandozni vágyik, és a tanulástechnika feladatok megismertetésével olyan új ajtót nyitunk ki előttük, amin belépve nagyobb lendülettel kezdhetnek neki a tanévnek.

 

A hatékony tanulástechnikai tréning feladatok elsajátításával a befektetett munka, idővel meghozza a gyümölcsét! Tanulástechnika a gyakorlatban, elérhető közelségben!

A tanulástechnikai tréning feladatok között megismerkednek még a tanulás 5 lépcsős módszerével is, amellyel rohamos mértékben elkezdhet „bekapcsolni” és fejlődni memóriájuk, és a megfelelő tanulástechnikai gyakorlat birtokában, képesek lesznek önállóan tanulni és beosztani idejüket. Olyan eszközöket és iránymutatást adunk a kezükbe, melyekkel már nem okoz többé gondot számukra a fontossági sorrend felállítása, és az asszertív kommunikáció segítségével többé nem kell majd leblokkolniuk és izgulniuk a számonkérések előtt. A stressz leküzdésével és a teljesítményszorongás csökkentésével pedig a tanulást újra élményként könyvelhetik el.

Végső soron pedig egyik küldetésünk, hogy a tanulás többé ne rémálom, hanem vágyálom legyen!

 

Hogyan tudunk jelentkezni a tanulástechnikai módszerekre?


A tanulástechnikai tanfolyam során 14 héten keresztül vezetjük be az alsó tagozatos (6-10 éves) és felső tagozatos (11-14 éves) gyermekeket a tanulás játékos világába, és segítünk orvosolni egyéni nehézségeiket is. A tanulástechnikai gyakorlatok alkalmanként 90 percet vesznek igénybe, amely elegendő időt biztosít a fejlődésre, de nem is túl hosszadalmas idő ahhoz, hogy gyermeke kényszerprogramnak érezze a foglalkozásokat. A tanulástechnikai tanfolyam megkezdését egy szülőkonzultáció előzi meg, ahol részletesen átbeszéljük, hogy mik azok a területek, amelyen úgy érzi, hogy gyermekének fejlődnie vagy erősödnie kell, majd a tanulástechnikai tanfolyam befejeztével egy ismételt konzultáción vesézzük ki az elért eredményeket, és a szülők is betekintést nyerhetnek a tanulástechnikai módszerekbe, így akár a későbbiek során emlékeztetni tudják őket az elsajátított praktikákra.

A tanulástechnika tréning tanfolyamoknak Budapesten, az Arbor Egészségfejlesztő Központ ad otthont, ahol egy kellemes és családias környezetben vehetnek részt a foglalkozáson még a legifjabb tanulók is. A tanulástechnikai gyakorlatok minden esetben egy kijelölt időpontban indulnak el, így azokra már jóval előre lehet jelezni a csatlakozási szándékunkat. A tanulástechnikai gyakorlatok során nálunk kiemelt fontosságot élvez, hogy kiscsoportokban, maximum 10 fő együttes becsatlakozásával folyjanak a gyakorlatok, így minden gyermek az egyedi fejlesztenivalóihoz mérten, kellő figyelmet és odafigyelést tud kapni. Tanulástechnika gyerekeknek a legkiválóbb szakemberektől!

Elérhető közelségben, tanulástechnika a gyakorlatban! Időpontfoglalás és jelentkezés a tanulástechnikai gyakorlat tanfolyamaira az alábbi elérhetőségek bármelyikén lehetséges:

Telefon: 0631/788 6576, E-mail: info@arborek.hu

Ne keresse Önmagában és gyermekében a hibát!

Minél előbb segítsen feltárni az iskolás gyermekében szunnyadó zsenit és engedje, hogy megmutassuk neki, hogy a tanulás lehet egy élvezetes dolog is! Felejtse el a rosszul berögzült technikákat, és engedjen teret az új tanulástechnika feladatok elsajátításának!

címkék:
Témák
Címkék