Menü
Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.Avagy mit tehet a pedagógus?

Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.Avagy mit tehet a pedagógus?

Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási

problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.

 

Avagy mit tehet a pedagógus?

30 órás akkreditált továbbképzés pedagógusoknak


Napjainkbanegyre több magatartási problémával küzdő gyermek kezdi meg iskolaitanulmányait, amire az őket fogadó pedagógusok sok esetben nincsenekfelkészítve. Egy 2002-es WHO/ENSZstatisztika alapján a gyermekek 20%-a"problémás", és ez a szám azóta is fokozatosan emelkedik!
Ezenstatisztikai adat alapján minden 5. gyermek küzdene valamilyen lelkieredetű, vagy pszichiátriai problémával, tehát egy átlagos, 25 fősosztályba 5 ilyen gyermek járna. A helyzet a valóságban talán nemennyire súlyos, azonban a gyermekpszichiátria gyakorlati tapasztalatainkis azt mutatják, hogy
alig akad olyan általános iskolai vagyközépiskolai osztály, amelybe ne járna, legalább egy, ilyen jellegűnehézséggel küzdő gyermek.

Jelenhiánypótló tanfolyam célja, hogy a pedagógusok számára jólhasznosítható eszközöket biztosítson a legsűrűbben előforduló problémákazonosításához (autizmus, ADHD, szorongás, depresszió stb.), annak aszülők felé történő adekvát közléséhez. Célja továbbá, hogy apedagógusok megismerjék az egyes betegségekhez tartozó szabályszerűbetegutakat, ez által a megfelelő szakellátás felé tudják irányítani acsaládokat, áttekintő információkat kapjanak a terápiás lehetőségekről,illetve részletes ismereteket szerezhessenek a professzionális szülő-pedagógus- kezelő együttműködésről, és az adott nehézség osztályterembenmegvalósítható kezeléséről úgy a hétköznapok, mint a váratlan helyzetektekintetében. A résztvevők a saját élményt biztosító gyakorlatok sorántapasztalatokat szerezhetnek a gyermek hétköznapi nehézségeiről, melyekelmélyíthetik az empátiát, közelebb hozhatják őket a betegségmegértéséhez, és kompetenssé válhatnak azok osztálytermi kezelésében.

 

Kiknek ajánlott a képzés? A továbbképzés célcsoportja elsősorban az alsós és felsős pedagógusok,gyógypedagógusok és fejlesztőpedagógusok, iskolapszichológusok, illetveminden gyermekeket foglalkoztató, gondozó szakember és érdeklődő szülő.

Helyszín: MRE Bethesda Gyermekkórház, 1146 Budapest, Bethesda utca 3.

A képzés ideje: 30 óra: 2018.11.09. péntek (08:00-16:00) és 2018.11.10. szombat (09:00-13:30),valamint 2018.11.16. péntek (08:00-16:00) és 2018.11.17. szombat(09:00-13:30)

Képzésért felelős szakemberek: Dr.Hirsch Anikó Gabriella gyermekpszichiáter szakorvos, osztályvezetőfőorvos és Dr. Kincses-Szabó Magdolna gyermekpszichiáter szakorvosjelölt

Részvételi díj: 49.900 Ft mely a tanfolyami segédanyagot is tartalmazza

A tanfolyamon való részvétel feltételei: előzetes regisztráció + a tanfolyami díj előzetes befizetése

Jelentkezés és további információ: arborfejlesztes@gmail.com, +36 30/676-3321

Jelentkezési határidő: 2018.10.28.

Akkreditáció: A képzés az Oktatási Minisztérium akkreditálta (nyilvántartási száma: 9-29/2018)

Akkreditált pontok száma: 30 pont