Menü
Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.Avagy mit tehet a pedagógus?

Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.Avagy mit tehet a pedagógus?

Iskoláskorú, sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek magatartási

problémáinak háttere és kezelése az osztályteremben.

 

 

Avagy mit tehet a pedagógus?

30 órás akkreditált továbbképzés pedagógusoknak


Napjainkbanegyre több magatartási problémával küzdő gyermek kezdi meg iskolaitanulmányait, amire az őket fogadó pedagógusok sok esetben nincsenekfelkészítve. Egy 2002-es WHO/ENSZstatisztika alapján a gyermekek 20%-a"problémás", és ez a szám azóta is fokozatosan emelkedik!
Ezenstatisztikai adat alapján minden 5. gyermek küzdene valamilyen lelkieredetű, vagy pszichiátriai problémával, tehát egy átlagos, 25 fősosztályba 5 ilyen gyermek járna. A helyzet a valóságban talán nemennyire súlyos, azonban a gyermekpszichiátria gyakorlati tapasztalatainkis azt mutatják, hogy
alig akad olyan általános iskolai vagyközépiskolai osztály, amelybe ne járna, legalább egy, ilyen jellegűnehézséggel küzdő gyermek.

Jelenhiánypótló tanfolyam célja, hogy a pedagógusok számára jólhasznosítható eszközöket biztosítson a legsűrűbben előforduló problémákazonosításához (autizmus, ADHD, szorongás, depresszió stb.), annak aszülők felé történő adekvát közléséhez. Célja továbbá, hogy apedagógusok megismerjék az egyes betegségekhez tartozó szabályszerűbetegutakat, ez által a megfelelő szakellátás felé tudják irányítani acsaládokat, áttekintő információkat kapjanak a terápiás lehetőségekről,illetve részletes ismereteket szerezhessenek a professzionális szülő-pedagógus- kezelő együttműködésről, és az adott nehézség osztályterembenmegvalósítható kezeléséről úgy a hétköznapok, mint a váratlan helyzetektekintetében. A résztvevők a saját élményt biztosító gyakorlatok sorántapasztalatokat szerezhetnek a gyermek hétköznapi nehézségeiről, melyekelmélyíthetik az empátiát, közelebb hozhatják őket a betegségmegértéséhez, és kompetenssé válhatnak azok osztálytermi kezelésében.

 

Kiknek ajánlott a képzés? A továbbképzés célcsoportja elsősorban az alsós és felsős pedagógusok,gyógypedagógusok és fejlesztőpedagógusok, iskolapszichológusok, illetveminden gyermekeket foglalkoztató, gondozó szakember és érdeklődő szülő.

Helyszín: MRE Bethesda Gyermekkórház, 1146 Budapest, Bethesda utca 3.

A képzés ideje: 30 óra: 2019.04.11-12-13. (csütörtök-péntek-szombat) 

Képzésért felelős szakemberek: Dr.Hirsch Anikó Gabriella gyermekpszichiáter szakorvos, osztályvezetőfőorvos és Dr. Kincses-Szabó Magdolna gyermekpszichiáter szakorvosjelölt

Részvételi díj: 49.900 Ft mely a tanfolyami segédanyagot is tartalmazza

A tanfolyamon való részvétel feltételei: előzetes regisztráció + a tanfolyami díj előzetes befizetése

Jelentkezés és további információ: info@arborek.hu, +36 30/676-3321

Jelentkezési határidő: 2019.04.05. Befizetési határidő: 2019.04.08.

Akkreditáció: A képzés az Oktatási Minisztérium akkreditálta (nyilvántartási száma: 9-29/2018)

Akkreditált pontok száma: 30 pont

Jelentkezés, további információ: +3630 676 3321, info@arborek.hu, arborfejlesztes@gmail.com mely email címek valamelyikére várjuk a kitöltött regisztrációs lapokat is. 

A jelentkezési lap letölthető innen >

A jelentkezési lapot scannelve, vagy annak tartalmát e-mailben az info@arborek.hu címre szíveskedjenek elküldeni. A jelentkezési lap beérkezéséről minden esetben tájékoztatjuk a jelentkezőt. 

A részvételi szándék jelzését követően (emailben, telefonon) részletes információs emailt küldünk a további tudnivalókról a jelentkezőknek.  

 


Szakmai program



1. Nap 2018.04.11. (csütörtök): 8:00-17:30


8:00-8:30 Regisztráció

8:30-10:00 Magatartási probléma - és ami mögötte van I. Kórképek (ADHD, depresszió, iskolafóbia) bemutatása, okok, gyanújelek 

                                                                                                                                                     /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

10:00-10:10 SZÜNET

10:10-11:00 Mit tehetünk? A kognitív viselkedésterápia alapjai /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

11:00-12:00 A megfelelő viselkedés kiépítése, egyénre szabott viselkedésterápiás program felállítása és integrálása az osztályközösségbe

                                                                                                                                                 /Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

12:00-13:00 EBÉDSZÜNET

13:00-13:50 Iskolafóbia - de mitől fél valójában a gyermek?                                                          / Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

13:50-14:35 Kommunikáció magatartásproblémás gyermekekkel                                                       /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

14:35-14:45 SZÜNET

14:45-15:30 Szülők- pedagógusok-pszichológus, pszichiáter- csak együtt működik                           /Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

15:30-16:20 Sajátélmény feladatok – workshop

16:20-17:20 Esetmegbeszélések

17:20-17:30 NAP LEZÁRÁSA

 

2. Nap 2018.04.12. (péntek): 8:00-17:00


8:00-09:20 Nem kívánatos viselkedésformák akut kezelése                                                              /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

09:20-09:30 SZÜNET

09:30-11:00 Magatartási probléma - és ami mögötte van II. Kórképek (autizmus, szorongás, szociális funkciózavar) bemutatása, okok, gyanújelek 

                                                                                                                                                 /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

11:00-12:00 EBÉDSZÜNET

12:55-13:40 Mit tehetünk? – Kommunikáció autizmussal élő gyermekekkel

                                                                                                                                                /Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

1350-1525 Fejleszthetőség, fejlesztő eszközök otthon és a szakembernél

                                                                                                                                                /Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

12:00-12:55 Autizmussal élő gyermekek integrálásnak jogi és gyakorlati nehézségei

                                                                                                                                                /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

13:40-13:50 SZÜNET

15:25-16:15 Sajátélmény feladatok – workshop

16:15-16:50 Esetmegbeszélések

16:50-17:00 NAP LEZÁRÁSA

 

3. Nap 2018.04.13. (szombat): 9:00-14:00


9:00-10:00 Iskolában alkalmazható eszközök ASD-s gyermekek segítésére

                                                                                                                                              /Dr. Kincses-Szabó Magdolna/

10:00-1:050 Nyugodt napok – problémás napok 

                                                                                                                                               /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

10:50-11:00 SZÜNET

11:00-1:150 Magántanulóság- miért ne! Szülők- pedagógusok, kezelők- itt sem megy másként! 

                                                                                                                                               /Dr. Hirsch Anikó Gabriella/

11:50-13:00 Esetmegbeszélés- workshop

13:00-14:00 TESZTÍRÁS